W dzisiejszym dynamicznym świecie, gdzie nowoczesne technologie przeobrażają naszą codzienność, coraz bardziej istotnym aspektem biznesowym stają się szeroko pojęte media. Wśród nich swoją poważną przestrzeń zajmuje czasopiśmiennictwo, zmieniając swój charakter z różnego typu nośników tradycyjnych na nośnik cyfrowy. Na temat tego zagadnienia, książka „Na temat tego zagadnienia, książka „Czasopiśmiennictwo, jako element struktury biznesu na przestrzeni wieków. Definicja prasy i jej funkcje. Pierwsze formy komunikowania poprzez medialne nośniki informacji od zarania dziejów” serii: Edukacja medialna cz. 1, stanowi wszechstronne kompendium wiedzy w przestrzeni edukacji medialnej. Prezentując to zagadnienie Autorka zwróciła uwagę na proces przemiany funkcji prasy w perspektywie historycznej. Fenomenem i zarazem wyjątkowością książki jest przedstawiona panorama historyczna czasopiśmiennctwa. Panoramę historyczną czasopiśmiennctwa przedstawiono w książce podając sygnalne i przełomowe etapy rozwoju mediów, jako formy dyskursu społecznego od zastosowania pisma, udokumentowanego trzeciego tysiąclecia p.n.e.., aż po współczesne ukształtowanie się papierowych i cyfrowych edycji prasy branżowej. Książka wnikliwie bada kluczowe teorie i definicje związane z prasą, ze szczególnym uwzględnieniem czasopism branżowych oraz procesu ich transformacji, promocji i dystrybucji. Porusza zagadnienia mało opisane w literaturze, a dotyczące definicji prasy i jej funkcji na przełomie tysiącleci. Przedstawiony tu materiał w szczególności dotyczą najstarszych form komunikowania się ludzi między sobą oraz medialnych nośników informacji od zarania dziejów, co stanowi ewenement w tego typu literaturze naukowej. Przygotowując niniejszą publikację, Autorka starała się zgłębić złożoność zagadnień związanych zarówno z rewolucją technologiczną, jak i zmianami społecznymi oraz kulturowymi. Wprowadzając czytelnika w tematykę książki Autorka przeanalizowała ewolucję prasy od jej początków aż po współczesność, skupiając się na zmianach technologicznych, społecznych i kulturowych. Autorka wskazuje na nowe inspiracje i nowe drogi badań w zakresie medioznawstwa (stricte prasoznawstwa) czy też marketingu (marketingu prasy, marketingu różnych branży w tym sprzedaży bezpośredniej i wielopoziomowego). Kluczową rolę odgrywają tutaj zmiany pokoleniowe. Analizując literaturę przedmiotu oraz korzystając z różnorodnych źródeł, autorka stawia sobie za cel dostarczenie czytelnikowi kompleksowego zrozumienia zjawisk związanych z czasopiśmiennictwem oraz ich wpływu na współczesny biznes i społeczeństwo. Opisała także konwergencję mediów, która zacierając granice między różnymi formami przekazu, przyczynia się do transformacji społeczeństwa kultury masowej w społeczeństwo informacyjne. W książce omówiono pojęcie konwergencji społecznej, która jest wynikiem wzajemnego przenikania się różnych mediów i procesów społecznych. Warto zwrócić uwagę na wykorzystanie terminologii związanej z mediami, takich jak arteftakturalna natura struktur społecznych czy odmasowienie przekazu, co podkreśla istotę zmian zachodzących w dzisiejszej kulturze medialnej. Spis treści: Recenzja Wstęp 1. Definicja prasy i jej funkcje na przełomie wieków 2. Pierwsze formy komunikowania poprzez pismo 3. Nośniki przekazu informacji na Dalekim Wschodzie 4. Początki prasy w Europie 5. Początki polskiej prasy 6. Europejska prasa XIX wieku 7. Amerykańska prasa w XIX wieku 8. Prototypy współczesnych mediów drukowanych i ich definicja 9. Dystrybucja prasy w przestrzeni rynkowej 10. Czasopisma branżowe, definicje, rodzaje, organizacje i wydawnictwa 11. Skutki wprowadzenia nowych technologii cyfrowych na rynek prasy Zakończenie Bibliografia Akty prawne: Monografie: Raporty i sprawozdania badawcze: Artykuły i prace naukowe: Artykuły prasowe: Słowniki i encyklopedie: Artykuły naukowe i inne