• Nowy

Cyfryzacja mediów. Przemiany w sektorze prasy. Edukacja Medialna

40,50 zł
Brutto

AutorzyDr Renata Zarzycka

ISBN978-83-67225-69-4

Rok wydania2024

Strony275

Fragment

Językipolski

Nr produktu277EA1C4EB

ZabezpieczenieDL-ebwm

Format

redeem

Kupując ten produkt możesz zebrać 40 punktów lojalnościowych . Twój koszyk będzie zawierał 40 punktów Punkty możesz wymienić na kod rabatowy 0,40 zł .


local_shippingOtrzymasz nawet w ciągu 15 sekund

Ilość

Książka dr Renaty Zarzyckiej pt. Cyfryzacja mediów. Przemiany w sektorze prasy. Edukacja medialna, omawia przemiany związane z cyfryzacją mediów w ostatnich trzech dekadach i powiązane z nimi pojęcie cyfryzacji oraz konwergencji w odniesieniu do różnych mediów. Dalej definiuje je ze szczególnym uwzględnieniem „cyfryzacji”, „konwergencji mediów” oraz „mediatyzacji”. Porusza temat pracy dziennikarzy, zwyczajów czytelników oraz danych ze statystyk w mediach prasowych, a także z zamieszczanych na ich łamach reklam. Prezentuje również wyzwania stojące przed współczesnymi mediami prasowymi. Przedmiotem rozważań niniejszej pracy uczyniono zagadnienie cyfryzacji prasy. Praca obejmuje problematykę rozwoju prasy i wskazuje na jego przeobrażenia oraz perspektywy funkcjonowania na tle transformacji cyfrowej współczesnych mediów. Proces ten wpisuje się w kontekst innych współczesnych procesów m.in. ekonomia, gospodarka, polityka, zarządzanie, globalizacja, procesy, ekonomiczno-gospodarczego, socjologiczno-kulturowego, komercjalizacji, marketingu, zarządzania i globalizacji. Efekty tych zmian można dostrzec również w obszarze informatyczno-technicznym, który w ostatnich trzech dekadach stopniowo przyspieszał. Szczególnie uwidocznił się on w czasie pandemii COVID-19 podczas wielomiesięcznego lockdown, ze skutkiem nieodwracalnych i długotrwałych zmian na rynku mediów, szczególnie związanych z prasą i reklamą. Uzupełnieniem książki jest 473 przypisy źródłowe, bogata bibliografia, spis tabel, oraz dodatkowe materiały, związane z tematyką pracy. O autorze: Dr Renata Zarzycka - doktor Komunikacji Społecznej i Mediów, medioznawca, dyplomowany coach, mediator i negocjator, Współautor kilkudziesięciu artykułów naukowych, poświęconych edukacji medialnej i społecznej komunikacji oraz ponad setki cyfrowych prac w formie audiobooków i ebooków. Spis treści: Recenzja 1 - prof. ucz. dr hab. Piotr Drzewiecki Recencja 2 - prof. dr hab. Karol Klauza Wstęp 1. Przemiany związane z cyfryzacją mediów 2. Pojęcie cyfryzacji i konwergencji w odniesieniu do różnych typów mediów 2.1. Wpływ techniki cyfrowego kodowania danych na rozwój komputeryzacji 2.2. Pojawienie się Internetu a kryzys prasy drukowanej 2.3 Zdefiniowanie cyfryzacji i digitalizacji 2.3.1. Zdefiniowanie pojęcia digitalizacja 2.3.2. Frekwencja terminów cyfryzacja i digitalizacja w Internecie 2.4. Procesy cyfryzacji prasy a postęp techniczny 3. Konwergencja mediów – koncepcje, rodzaje, przejawy 3.1. Definicje i przyczyny konwergencji 3.2. Rodzaje konwergencji 4. Cyfryzacja i konwergencja mediów a sektor prasy 4.1. Konwergencja a media i praca dziennikarzy 4.2. Konwergencja a treści publikowane w mediach 4.3. Konwergencja a konsumpcja mediów i zwyczaje odbiorców 4.4. Konwergencja a dane statystyczne w mediach prasowych 5. Rola reklamy w mediach prasowych 5.1. Rola promocji w marketingu prasowym 5.2. Rodzaje reklamy tradycyjnej i cyfrowej 5.3. Statystyki reklamowe w mediach Zakończenie Bibliografia Akty prawne Monografie Raporty i sprawozdania badawcze Artykuły i prace naukowe Artykuły prasowe Słowniki i encyklopedie Spis tabel Streszczenie

TematykaEdukacja

AutorzyDr Renata Zarzycka

WydawnictwoAkademia Rozwoju Coaching Życia

Rok wydania2024

ISBN978-83-67225-69-4

277EA1C4EB

Specyficzne kody

ISBN
978-83-67225-69-4