Publikacja „KSeF. Wdrożenie w firmie” jest obszernym przewodnikiem po KSeF, prezentującym zasady oraz praktyczne aspekty jego funkcjonowania. Przedsiębiorcy, osoby odpowiedzialne za rozliczenie VAT w firmie, księgowi i główni księgowi, a także właściciele i pracownicy biur rachunkowych dowiedzą się z poradnika, jak korzystać z KSeF oraz jakie działania należy podjąć, aby z sukcesem wdrożyć KSeF. W kolejnych częściach tej publikacji przedstawione zostały: główne cele i założenia KSeF, praktyczne aspekty wynikające z korzystania z tego systemu, włączając w to proces wystawiania i odbierania faktur ustrukturyzowanych, przechowywanie dokumentów w systemie, rodzaje dostępu oraz narzędzia ułatwiające korzystanie z KSeF. Poradnik kończy się analizą awarii systemu, problemów praktycznych, jakie mogą wyniknąć w trakcie korzystania z KSeF, jak również przepisów przejściowych związanych z wprowadzeniem tego rozwiązania. Z publikacji „KSeF. Wdrożenie w firmie” Czytelnik dowie się między innymi: • jak przebiega proces wystawiania i odbierania faktur ustrukturyzowanych, • jakie są rodzaje dostępu oraz narzędzia ułatwiające korzystanie z KSeF, • jak radzić sobie podczas awarii KSeF, • jakie problemy praktyczne mogą pojawić się w trakcie korzystania z KSeF. UWAGA: W dniu 19 stycznia 2024 r. Minister Finansów zapowiedział, że obowiązkowy KSeF nie wejdzie w życie 1 lipca 2024 r. Nie została jednak podana nowa data jego wejścia w życie i nie zmieniono dotąd przepisów ustawy o VAT w tym zakresie. Z KSeF można jednak korzystać dobrowolnie. Dlatego publikacja zawiera aktualne informacje w zakresie dobrowolnego KSeF.