• Nowy

Zachowania organizacyjne

18,50 zł
Brutto

ISBN978-83-7969-805-9

Rok wydania2015

Strony222

Fragment

Językipolski

Nr produktuB7905E56EB

ZabezpieczenieDL-ebwm

Format

redeem

Kupując ten produkt możesz zebrać 18 punktów lojalnościowych . Twój koszyk będzie zawierał 18 punktów Punkty możesz wymienić na kod rabatowy 0,18 zł .


local_shippingOtrzymasz nawet w ciągu 15 sekund

Ilość

Od wielu lat pracownicy pozostają w centrum uwagi przedstawicieli nauk o zarządzaniu. Osoba przyjmowana do pracy jest dorosłą, ukształtowaną jednostką o określonym typie osobowości, z własnymi przekonaniami, systemem wartości i doświadczeniami. Z chwilą, kiedy podejmuje pracę dla określonej firmy, wkracza w obszar, który wywiera wpływ na jego/jej zachowanie. Organizacja staje się przestrzenią kształtowania zachowań pracowników. Zachowanie definiowane jest przez psychologów jako wyraz przystosowania się do środowiska. W tradycji wywodzącej się z badań nad osobowością sądzono, że otoczenie jest obiektem oddziaływań, których źródła tkwią w osobie. Z kolei behawioryści twierdzili, że zależność ta jest odwrotna. W latach 30. XX w. oba podejścia zostały zintegrowane przez Kurta Lewina, który stwierdził, że zachowanie jest funkcją osoby i sytuacji. Na gruncie tej tezy nastąpił rozwój interakcjonizmu. W książce przedstawiono dociekania naukowe skupione wokół uwarunkowań zachowań pracowników w różnorodnych organizacjach. Dotyczą one zależności między zmiennymi organizacyjnymi i społeczno-demograficznymi a zachowaniami pracowników. Autorzy poszukują odpowiedzi zarówno na pytania o charakterze szczegółowym jak i ogólnym i odpowiadają na wiele istotnych pytań, które mogą stanowić inspirację do dalszych poszukiwań naukowych. Publikacja kierowana jest do środowisk naukowych i osób zainteresowanych tematyką zachowań organizacyjnych.

TematykaEkonomia Biznes

WydawnictwoWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

Rok wydania2015

ISBN978-83-7969-805-9

B7905E56EB

Specyficzne kody

ISBN
978-83-7969-805-9