• Nowy

Pisma poradnikowe dla kobiet na polskim rynku prasowym. Perspektywa retoryczna

17,17 zł
Brutto

AutorzyMonika Worsowicz

ISBN978-83-8331-233-0

Rok wydania2023

Strony282

Językipolski

Nr produktu209918A9EB

ZabezpieczenieDL-ebwm

Format

redeem

Kupując ten produkt możesz zebrać 17 punktów lojalnościowych . Twój koszyk będzie zawierał 17 punktów Punkty możesz wymienić na kod rabatowy 0,17 zł .


local_shippingOtrzymasz nawet w ciągu 15 sekund

Ilość

Autorka tej interdyscyplinarnej monografii przybliża zastosowanie narzędzi retorycznych i prasoznawczych w badaniu polskiej prasy poradnikowej dla kobiet. Opierając się na egzemplifikacjach z dziesięciu tygodników i miesięczników, m.in. „Tiny”, „Przyjaciółki”, „Kobiety i Życia” oraz „Olivii”, ukazuje mechanizmy konstruowania wizerunku nadawcy, strukturowania przekazu oraz modelowania odbiorcy. Omówienie związków między przekazem dziennikarskim i reklamowym (promocyjnym) w odniesieniu do treści poradnikowych oraz szczegółowe dane na temat zawartości pozwoliły na rekonstrukcję typowych dla pism schematów redagowania. Istotną część publikacji stanowią analizy i konkluzje odnoszące się do roli, jaką czasopisma poradnikowe mogą odgrywać w procesie kształtowania obrazu świata, a także zbioru wartości istotnych dla czytelniczek. Autorka diagnozuje przyczyny oraz wskazuje możliwe skutki bardzo spójnej i konsekwentnie propagowanej na łamach periodyków koncepcji „bycia kobietą”.

TematykaPoradniki

AutorzyMonika Worsowicz

WydawnictwoWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

Rok wydania2023

ISBN978-83-8331-233-0

209918A9EB

Specyficzne kody

ISBN
978-83-8331-233-0