• Nowy

Procesy inkluzji dzieci uchodźców z Ukrainy na przykładzie szkół podstawowych w Gorzowie Wielkopolskim. Процеси інклюзії дітей-б

25,85 zł
Brutto

AutorzyBeata OrłowskaŁukasz BudzyńskiJoanna Lubimow

ISBN978-83-67372-76-3

Rok wydania2022

Strony315

Języki

Nr produktu28342CB4EB

ZabezpieczenieDL-ebwm

Format

redeem

Kupując ten produkt możesz zebrać 25 punktów lojalnościowych . Twój koszyk będzie zawierał 25 punktów Punkty możesz wymienić na kod rabatowy 0,25 zł .


local_shippingOtrzymasz nawet w ciągu 15 sekund

Ilość

Rolą edukacji włączającej jest dostosowanie procesu edukacji nie tylko do niepełnosprawności ucznia, ale również wzięcie pod uwagę indywidualnego tempa pracy, uzdolnień ucznia czy trudności. Stąd uwzględnienie jej założeń w polskim systemie edukacji. Pojawienie się uczniów z Ukrainy po 24 lutego 2022 roku w wyniku migracji wojennej spowodowało, że polska szkoła musiała dostosować swoją pracę do licznie przybyłych dzieci-uchodźców. Nie tylko szkoła i nauczyciele stanęli przed nowym wyzwaniem. Było to również wyzwanie dla uczniów-uchodźców. Ważnym aspektem okazało się zwrócenie uwagi na tożsamość (jej podtrzymanie) z jednej strony i na wejście w nowe środowisko (językowe, kulturowe, tożsamościowe) z drugiej strony. Otwartość ludzi i placówek spowodowała, że dzieci stały się żywym ogniwem polskiego systemu edukacji. Koncepcja publikacji obejmującej problematykę procesu inkluzji obywateli pochodzenia ukraińskiego w społeczeństwie polskim na przykładzie województwa lubuskiego powstała wraz z konceptem grantu o tym samym tytule. Projekt złożony został w ramach konkursu „Dyplomacja Publiczna 2022 – Ukraina II. Obrona dobrego imienia Polski poprzez monitorowanie działań o charakterze zniekształcającym, dezinformującym i dyfamacyjnym i adekwatne reagowanie na nie” ogłoszonego przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych. (...) (...) W założeniu pierwotnym zespół projektu przyjął, iż jego celem jest zbadanie warunków inkluzji imigrantów pochodzenia ukraińskiego poprzez zweryfikowanie i popularyzację czynników inkluzji pozytywnie oddziałujących na relacje naszych społeczeństw. Cel został podtrzymany, ale realizacja zadań odbywała się już w warunkach wojny w Ukrainie, w związku z tym zespół przyjął, że aspektem, który chce poddać eksploracji, będą procesy inkluzji uczniów z doświadczeniem uchodźczym w ramach szkoły poprzez uczestnictwo w procesie edukacyjnym, który ułatwić ma „wejście” do społeczeństwa polskiego

TematykaSocjologia

AutorzyBeata OrłowskaŁukasz BudzyńskiJoanna Lubimow

WydawnictwoWydawnictwo Naukowe E Book

Rok wydania2022

ISBN978-83-67372-76-3

28342CB4EB

Specyficzne kody

ISBN
978-83-67372-76-3