W krainie wiecznego lodu wciąż słychać mroczne echa przeszłości… Zima zawitała na dobre do Querth, kiedy niziołek Pipper oraz elfka Gensefael – para wędrownych bardów – spotkali w oberży troje osobliwych podróżników: rosłego elfiego najemnika, wychudzonego półelfa – maga oraz czerwonowłosą, rogatą kobietę z rasy piekłorodnych. Nowo przybyli budzą wśród gości zajazdu niepokój, jednak zdolni muzykanci szybko rozładowują napiętą atmosferę i zyskują przychylność tajemniczych przybyszów. Wkrótce wychodzi na jaw cel ich podróży: Erôth Egraz – niezbadana kraina wiecznego lodu, gdzie skryte jest jedno ze źródeł mocy. Para minstreli, pragnąc odmienić swoje życie i przeżyć prawdziwą przygodę, postanawia towarzyszyć niezwykłym wędrowcom aż do krasnoludzkiego miasta Beor Arûna. Podróż, która miała być ekscytującą przygodą, szybko ujawnia swoje prawdziwe barwy i uświadamia muzyków o brutalnych realiach świata. Jakie przeszkody i niebezpieczeństwa staną im na drodze? Nikt z nich nie podejrzewa, jak wiele mrocznych tajemnic kryje lodowa pustynia… Trzysta dwadzieścia lat. Tyle minęło od wydarzeń Klęski, zwanej też Wojną Bogów. Pokój trwał krótko, a świat został podzielony pomiędzy dwie siły: powstały w mroku gór Sojusz Wielkich, jednoczący w swoim bólu boże łzy, guarów i półorków, oraz Cesarstwo Ludzi, obecnie nazywane Cesarstwem Feyronii, łączące siły zarówno z młodymi arrui, jak i wiekowymi elfami. Wieki mijały, a wraz z nimi kolejne wojny i podziały. Cesarstwo odkryło nowy ląd. Mały kontynent zapomniany przez świat, którego tytuł odnaleziono w najstarszych zapiskach Mówców – Querth. Obie strony konfliktu ruszyły walczyć o nowe ziemie, niosąc za sobą rzeź i pożogę. Moce, których nie potrafił pojąć ten świat, przypatrywały się temu zza swych okowów. I czekały… Michał Kozłowski Entuzjasta fantastyki i science-fiction. Jako małe dziecko czytał Tolkiena i podobnych mu autorów, a po latach prowadzenia rozgrywek w fabularne gry RPG stworzył własne uniwersum Legendy Querth i obecnie zajmuje się pisaniem powieści fantastycznych.