Kolejny numer kwartalnika „Kronos”, poświęcony hinduskiej myśli spekulatywnej i orientalnym sposobom istnienia: • G.W.F. Hegel o Bhagawadgicie • Arthur Schopenhauer i Edmund Husserl o Indiach i hinduizmie, • Mircea Eliade, Wprowadzenie do tantryzmu • Jorge Luis Borges i Alicia Jurado, Czym jest buddyzm • Jorge Luis Borges, Dwa sposoby przekładania • Jorge Luis Borges, Homeryckie wersje • Jorge Luis Borges, Tłumacze 1001 Nocy • Jean-Luc Nancy, Ciało Religie Dalekiego Wschodu, buddyzm i hinduizm, można studiować na dwa sposoby. Pierwszy ma charakter (tak go nazwijmy) obiektywny. Można studiować religijne pisma Hindusów, uczyć się starożytnych języków i alfabetów, żeby w ten sposób – odrywając się od siebie – dotrzeć do wiedzy, która nadal, choć minęły tysiąclecia, głęboko do nas przemawia. Sposób drugi zarysowuje kształt przeciwny i ma charakter subiektywny. Zaczyna od współczesności, od świata, który nas otacza i który w sobie nosimy, żeby następnie cofnąć się do europejskich tradycji czytania Hindusów. Odwrotny jest tu porządek zadawanych pytań. Najpierw pytamy o powody naszej podróży na Wschód i pojęcia oraz wyobrażenia, które pomogą nam – albo przeszkodzą – w zrozumieniu Azjatów. Także i w tej podróży ważne jest bowiem, co w nią ze sobą zabieramy.