OD REDAKCJI
JAK KSZTAŁCIĆ SOCJOLOGÓW?
Niniejszy zeszyt Przeglądu Socjologicznego jest poświęcony problemom
dydaktycznym. Jakkolwiek dydaktyka dominuje w codziennej działalności nauczycieli
akademickich, rzadko jest przedmiotem debaty ponadlokalnej (czyli
dotyczącej bieżących spraw organizacyjnych), analizującej sens i charakter studiów
socjologicznych. Jesteśmy w trakcie przemian szkolnictwa wyższego ze
względu na nowe Ustawy oraz wdrażanie doświadczeń i ustaleń Unii Europejskiej
(proces boloński, krajowe ramy kwalifikacyjne). Przemiany te są odpowiedzią
na wyzwania współczesności. Są też przedmiotem dyskusji w środowisku
socjologów, w ramach Konferencji Instytutów Socjologii, na konferencjach
(m.in. w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej – listopad 2010) i na Zjeździe
w Krakowie (wrzesień-2010). Takie właśnie są źródła prezentowanych tekstów.