• Nowy

Istoty wirtualne

11,25 zł
Brutto

AutorzyAleksandra K. Przegalińska

ISBN978-83-242-2897-3

Rok wydania2016

Strony272

Języki

Nr produktu3D1B9068EB

ZabezpieczenieDL-ebwm

Format

redeem

Kupując ten produkt możesz zebrać 11 punktów lojalnościowych . Twój koszyk będzie zawierał 11 punktów Punkty możesz wymienić na kod rabatowy 0,11 zł .


local_shippingOtrzymasz nawet w ciągu 15 sekund

Ilość

Istoty wirtualne wikłają siebie i nas – ludzi – w liczne napięcia między tym, co realne, a tym, co wirtualne, tym, co mentalne, a tym, co cielesne, tym, co własne, i tym, co cudze, a także tym, co symboliczne, reprezentacjonistyczne, a tym, co wymyka się symbolizacji. Nawet jeśli niektórzy filozofowie uznali, iż różnice między tymi opozycjami zostały zniesione, właśnie rzeczywistość wirtualna wywołuje je na nowo i każe zrewidować pytania o ich ważność. Awatary, czyli wirtualne istoty żyjące w symulowanych fizycznych środowiskach, stanowią punkt odniesienia dla moich rozważań na temat wirtualnego Ja. Na przykładzie gry Second Life przyglądam się, jak przebiega budowanie wirtualnej postaci. Szczególną uwagę zwracam na aspekt fenomenologii percepcji i motoryki wirtualnego ciała. Chatboty – wirtualne istoty, których zadaniem jest konwersowanie z ludźmi i udzielanie im niezbędnych informacji, podnoszą wiele kwestii istotnych z punktu widzenia problematyki relacji Ja – świat zewnętrzny, w szczególności zaś intersubiektywności doświadczenia. Dlatego też są moim wirtualnym Innym.

TematykaFilozofia

AutorzyAleksandra K. Przegalińska

WydawnictwoUniversitas

Rok wydania2016

ISBN978-83-242-2897-3

3D1B9068EB

Specyficzne kody

ISBN
978-83-242-2897-3