• Nowy

Bank Spółdzielczy. Świat bankowości spóldzielczej

0,00 zł
Brutto

AutorzyJanusz Orłowski, Roman Szewczyk, Piotr Górski, Eug Gostomski

Rok wydania2020

Strony43

Fragment

Języki

Nr produktuD9F1E4ADEP

ZabezpieczenieDL-nodrm

Format

redeem

Za ten produkt nie ma punktów lojalnościowych


local_shippingOtrzymasz nawet w ciągu 15 sekund

Ilość

Ryszard Kapuściński pisał, że nie ogarnia świata. Dziś chyba wszyscy możemy powiedzieć, że nie ogarniamy koronawirusa. Nadal tak do końca nie wiemy, w jakim stopniu pandemia wpłynęła na gospodarkę, życie i organizację naszej pracy. Z czym jeszcze przyjdzie się nam zmierzyć? Dziś niemal wszyscy pracujemy zdalnie, mamy pracę rotacyjną. Konferencje i kongresy, WZA odbywają się zdalnie. Czy to dobrze? Ze względów bezpieczeństwa na pewno tak. Ale jedno nie ulega wątpliwości – chyba wszystkim nam brakuje kontaktu face to face. Komunikujemy się poprzez technologię, a jednak chcielibyśmy komunikować się bezpośrednio. Dlaczego? Ponieważ rozmawiając bezpośrednio, widzimy mimikę rozmówcy, jego zainteresowanie, grymasy. Słowem, emocje. Komunikatory tego nie oddają, zwłaszcza, gdy nasz rozmówca wyłączy kamerkę. Podobnie jest z klientami. Mimo pandemii chcą rozmawiać z panią z banku spółdzielczego, która opiekuje się nimi od początku współpracy. Ale młodsze pokolenie preferuje inną formę komunikacji i firmy, które chcą być obecne na rynku muszą się do tych oczekiwań dostosować. Dlatego się zmieniają, zmieniają się także banki spółdzielcze. Przyspieszyliśmy komunikacyjnie i biznesowo. Działa już aplikacja SGB Mobile, o której nawet mój młodszy syn powiedział: Tato, łaaał… Nasza aplikacja jest ultranowoczesna i wkrótce otrzyma nowe funkcjonalności Polecam więc artykuł, z którego zaczerpnąłem tytuł mojego felietonu. Rafał Łopka w tekście „Zrobiliśmy to! Uniwersalna platforma BS API w bankach spółdzielczych SGB” pisze nie tylko o rozwoju BS API, ale także o naszej nowej aplikacji mobilnej. SGB Mobile poświęcone są również dwa artykuły napisane dla naszego magazynu przez osoby, które brały bezpośredni udział w tworzeniu aplikacji. To „Krótka historia wyścigu z czasem” – pióra Marcina Mikłasza z firmy Heuthes i utrzymamy w podobnym tonie artykuł Piotra Miodka z Aillerona. Wspólnie przeszliśmy pierwszy etap, ale teraz czas na kolejne. Właśnie razem: dwa banki zrzeszające, izby gospodarcze i dostawcy IT podpisali List Intencyjny. Dzięki temu sektor bankowości spółdzielczej ma szansę na nowe przychody, ograniczenie kosztów i nawet poszerzenie udziału w rynku. Kibicuję BS API! W naszym magazynie chciałbym zwrócić uwagę na wywiad z Pawłem Kowalskim, prezesem banku w Piotrkowie Trybunalskim. Prezes mówi o robieniu biznesu w trudnych czasach – czasach covida: – Konieczne musi być zwiększanie przychodów pozaodsetkowych, mam tu na myśli opłaty i prowizje, a także dalsze zwiększanie aktywności w sprzedaży ubezpieczeń, jako alternatywnego źródła generowania przychodów, lokowanie wolnych środków w obligacje skarbowe oraz obligacje komunalne. Trzeba też szukać lepszych relacji z klientami, odpowiadać szybko i elastycznie na ich potrzeby finansowe. Inna rozmowa, choć również dotyczy prowadzenia biznesu w czasach pandemii: polecam wywiad z Dariuszem Mazurkiewiczem, prezesem Polskiego Standardu Płatności. Też mówi o trendach, zauważa, jak wielu rolników sprzedaje swoje usługi poprzez Internet: – Pandemia spowodowała gwałtowny rozwój sprzedaży przez Internet, z dostawą zakupów do domu. Coraz częściej widać też ciekawe inicjatywy na obszarach wiejskich. Drobni producenci, a nawet rolnicy zaczynają zakładać swoje sklepy internetowe. To stwarza szansę dotarcia do nowych klientów, spoza obszaru zamieszkania. I nie ma w tym chyba nic dziwnego. Ostatnio byłem w wiosce Chude, niedaleko Wałcza, w Zachodniopomorskiem. Właścicielem dużego gospodarstwa jest tu Holender, a biznesu pilnuje młody rolnik, mieszkaniec wioski. Jak mi powiedział, większość plonów sprzedaje przez Internet. Mało tego – pracę swoich kombajnistów koordynuje za pomocą GPS. Wszystko się zmienia… komunikacja również. I nie tylko na naszym rynku. Dziś, gdy klienci są zmęczeni reklamą, nowego znaczenia nabierają nowe formy kontaktów z nimi. Jak komunikują się banki spółdzielcze w Europie? Polecam artykuły o polityce komunikacyjnej bankowości spółdzielczej w Finlandii oraz we Włoszech. Ciekawe podejście do komunikacji na dwóch różnych krańcach Europy. W Finlandii bank spółdzielczy pełni wiele ważnych ról: jest pożyczkodawcą, edukatorem, kreatorem nowych trendów. A to wszystko okraszone wspólnym, zwięzłym, zrozumiałym komunikatem: – Całość komunikacji OP Financial Group podporządkowana jest konsumentowi. To holistyczny projekt, w centrum uwagi stawiający klientów, ich potrzeby, stresy, zmartwienia i radości. Chcesz żyć oszczędniej? Bank podpowie – jak. Szukasz nowego mieszkania? Bank udzieli porad – na co zwrócić uwagę przy zakupie używanych lokali. Chcesz żyć zdrowo? Bank doradzi. Trzecią rozmowę, którą publikujemy, to rozmowa z profesor Małgorzatą Zaleską. Polecam wywiad „Nie przegapić koniecznych zmian”: – Tak jak już wspomniałam, od rozwoju technologii nie ma odwrotu. Zauważyć należy przy tym, że ten rozwój następuje w ramach tzw. front i backoffice’u. Dotychczas banki działające w Polsce dbały przede wszystkim o innowacyjność front office’u i dopiero obecna pandemia zdecydowanie przyspieszyła cyfryzację bankowego zaplecza. I na koniec... Wszystko się zmienia. Nasz magazyn również. Pierwszy raz w historii oferujemy Państwu dwa nasze artykuły do… słuchania. Można słuchać, gdzie Państwo chcecie i kiedy chcecie. Czytelnik decyduje, czytelnik wybiera.

TematykaEkonomia Biznes

AutorzyJanusz Orłowski, Roman Szewczyk, Piotr Górski, Eug Gostomski

WydawnictwoBankowy Ośrodek Doradztwa i Edukacji

Rok wydania2020