Apologia Sokratesa. Kryton

7,91 zł
Brutto

AutorzyPlaton

ISBN978-83-7950-649-1

Rok wydania2014

Strony132

Fragment

Językipolski

Nr produktu126B5198EB

ZabezpieczenieDL-ebwm

Format

redeem

Kupując ten produkt możesz zebrać 7 punktów lojalnościowych . Twój koszyk będzie zawierał 7 punktów Punkty możesz wymienić na kod rabatowy 0,07 zł .


local_shippingOtrzymasz nawet w ciągu 15 sekund

Ilość

Dzieło nie jest traktatem filozoficznym w zwykłym rozumieniu tego słowa, czy nawet w tym znaczeniu, w jakim traktatami filozoficznymi są inne dialogi Platona (np. Uczta). Ani sam Sokrates, ani Platon ustami Sokratesa nie roztrząsają tu żadnych szczegółowych kwestii ontologicznych lub kosmologicznych, które zaprzątały wtedy uwagę greckich filozofów. W argumentacji Sokratesa (zwłaszcza w jego rozmowie z Meletosem) można nawet dopatrzyć się błędów logicznych. Sokrates np. niesłusznie twierdzi, że nikt nie może świadomie dążyć do deprawowania innej osoby, ponieważ ta w końcu zwróciłaby się przeciwko niemu. I w historii starożytnej i współcześnie można łatwo znaleźć przykłady osób, które – zdeprawowane – szkodziły nie osobie odpowiedzialnej za jej zepsucie moralne, lecz innym. Sokrates tylko pozornie zbija również drugi punkt oskarżenia, twierdząc, że nie można go oskarżać jednocześnie o bezbożność i wprowadzanie nowych duchów. W rzeczywistości Anytos, Meletos i Lykon nie oskarżali go o ateizm, lecz o to, że nie uznaje bogów, których państwo uznaje, czyli religii państwowej. Była to niewątpliwie prawda. Jak powiedziano, religijność Sokratesa była bardzo głęboka, ale też całkiem innej – ogólniejszej i bardziej refleksyjnej – natury, niż u zwykłych Ateńczyków. Jest też prawdą, że Sokrates nie był zwolennikiem ustroju demokratycznego. Nie mógł zgodzić się z branym w Atenach za pewnik przekonaniem, że obywatele w swojej większości reprezentują mądrość. (za Wikipedią).

TematykaFilozofia

AutorzyPlaton

WydawnictwoArmoryka

Rok wydania2014

ISBN978-83-7950-649-1

Platon
126B5198EB

Specyficzne kody

ISBN
978-83-7950-649-1