- Nowy
- HOME
-
KATEGORIE
- Aforyzmy Myśli Przysłowia
- Albumy
- Architektura
- Astrologia Parapsychologia
- Atlasy
- Bibliotekoznawstwo
- Biografie
- Biologia Przyroda
- Chemia
- Darmowe ebooki
- Dom
- Dramat
- Edukacja
- Ekologia Ochrona środowiska
- Ekonomia Biznes
- Encyklopedie
- Erotyka
- Fantastyka
- Filozofia
- Fizyka Astronomia
- Geografia
- Gry
- Historia Archeologia
- Hobby Rekreacja
- Horror Groza
- Humor Satyra
- Informatyka
- Językoznawstwo
- Komiks
- Kryminał
- Kuchnia
- Kultura
- Leksykony
- Lektury szkolne
- Listy
- Literatura dla dzieci
- Literatura dla młodzieży
- Literatura faktu
- Literatura kobieca
- Literatura obcojęzyczna
- Literatura piękna
- Literatura popularnonaukowa
- Literaturoznawstwo
- Malarstwo
- Mapy
- Matematyka
- Medycyna
- Mitologia Legendy Podania
- Motoryzacja
- Muzyka
- Nauka języków
- Ogród
- Opowiadania
- Pamiętniki Wspomnienia Dzienniki
- Pedagogika Oświata i szkolnictwo
- Podręczniki szkolne
- Poezja
- Poezja dla dzieci
- Polityka
- Poradniki
- Powieść historyczna
- Powieść podróżnicza
- Powieść przygodowa
- Prawo Książki dla praktyków
- Prawo Podręczniki
- Proza
- Przewodniki
- Psychologia
- Publicystyka Esej
- Religia Religioznawstwo Teologia
- Reportaż
- Rolnictwo Hodowla
- Romans
- Sensacja Thriller
- Socjologia
- Śpiewniki Kolędy
- Sport Żeglarstwo
- Sztuka
- Słowniki
- Teatr Film
- Technika
- Turystyka Hotelarstwo
- Wojskowość Militaria
- Wywiad
- Zdrowie Uroda
- PROMOCJE
- Darmowe ebooki
- BLOG
Modal Options
Modal content..
- KATEGORIE
-
- Aforyzmy Myśli Przysłowia (63)
- Albumy (42)
- Architektura (237)
- Astrologia Parapsychologia (186)
- Atlasy (4)
- Bibliotekoznawstwo (140)
- Biografie (1112)
- Biologia Przyroda (510)
- Chemia (264)
- Darmowe ebooki (5603)
- Dom (184)
- Dramat (362)
- Edukacja (2417)
- Ekologia Ochrona środowiska (370)
- Ekonomia Biznes (4127)
- Encyklopedie (11)
- Erotyka (592)
- Fantastyka (1639)
- Filozofia (1644)
- Fizyka Astronomia (198)
- Geografia (386)
- Gry (14)
- Historia Archeologia (3857)
- Hobby Rekreacja (310)
- Horror Groza (409)
- Humor Satyra (231)
- Informatyka (731)
- Językoznawstwo (1350)
- Komiks (74)
- Kryminał (2246)
- Kuchnia (299)
- Kultura (1652)
- Leksykony (52)
- Lektury szkolne (383)
- Listy (94)
- Literatura dla dzieci (2392)
- Literatura dla młodzieży (1803)
- Literatura faktu (1310)
- Literatura kobieca (3446)
- Literatura obcojęzyczna (275)
- Literatura piękna (6122)
- Literatura popularnonaukowa (1527)
- Literaturoznawstwo (2204)
- Malarstwo (47)
- Mapy (5)
- Matematyka (398)
- Medycyna (2114)
- Mitologia Legendy Podania (246)
- Motoryzacja (25)
- Muzyka (221)
- Nauka języków (1122)
- Ogród (26)
- Opowiadania (1029)
- Pamiętniki Wspomnienia Dzienniki (465)
- Pedagogika Oświata i szkolnictwo (1847)
- Podręczniki szkolne (232)
- Poezja (2080)
- Poezja dla dzieci (99)
- Polityka (2194)
- Poradniki (2657)
- Powieść historyczna (859)
- Powieść podróżnicza (236)
- Powieść przygodowa (405)
- Prawo Książki dla praktyków (5143)
- Prawo Podręczniki (837)
- Proza (925)
- Przewodniki (206)
- Psychologia (1571)
- Publicystyka Esej (766)
- Religia Religioznawstwo Teologia (2042)
- Reportaż (547)
- Rolnictwo Hodowla (173)
- Romans (5279)
- Sensacja Thriller (1563)
- Socjologia (2163)
- Śpiewniki Kolędy (8)
- Sport Żeglarstwo (283)
- Sztuka (698)
- Słowniki (225)
- Teatr Film (366)
- Technika (1650)
- Turystyka Hotelarstwo (96)
- Wojskowość Militaria (647)
- Wywiad (163)
- Zdrowie Uroda (953)
Współpraca szkoły z rodziną
AutorzyDorota Smykowska
ISBN978-83-7308-820-7
Rok wydania2008
Strony360
Językipolski
Nr produktuADEBA303EB
ZabezpieczenieDL-ebwm
Przedmiotem publikacji jest współdziałanie szkoły specjalnej i rodziny w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego dziecka lekko upośledzonego umysłowo. Zbadanie i ukazanie tego problemu w dzisiejszych warunkach życia dzieci upośledzonych umysłowo i ich rodzin wydaje się zasadne poznawczo i wskazane z terapeutycznego punktu widzenia.
Podjęte w publikacji badania stanowiły próbę odpowiedzi na następujące pytanie:
Jakie są realne możliwości stymulowania rozwoju biopsychosocjokulturalnego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim w obecnych warunkach społecznych i oświatowych poprzez optymalizację współdziałania szkoły specjalnej i rodziny?
Opracowanie składa się z części teoretycznej, metodologicznej i empirycznej.
W części teoretycznej znajduje się analiza polskiej i zagranicznej literatury przedmiotu ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dotyczących roli rodziny, szkoły i grupy rówieśniczej w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim, a także istoty upośledzenia umysłowego.
Część metodologiczna prezentuje konceptualizację badań empirycznych. Zastosowane rozwiązania metodologiczne pozwoliły na hipotetyczne sformułowanie kierunków aktywności szkoły specjalnej i rodziny służącej stymulowaniu rozwoju biopsychosocjokulturalnemu dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim oraz na opracowanie głównych założeń programu optymalizacji współdziałania tych dwóch środowisk wychowawczych.
W części empirycznej znajduje się analiza uzyskanych wyników badań, przeprowadzonych w środowisku rodzinnym i szkolnym dzieci upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim.
Badania pozwoliły na poznanie i ocenę funkcjonowania środowiska rodzinnego i szkolnego, rozpatrywanego na gruncie zaspokajana potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego tych dzieci. Konsekwencją takiej analizy i oceny było ukazanie możliwości i form stymulowania tego rozwoju dziecka w szkole i w rodzinie. Prowadzone badania ukazały również związek pomiędzy warunkami rozwoju biopsychosocjokulturalnego dziecka w rodzinie, wydolnością wychowawczą rodziców, a poziomem zagrożenia tego rozwoju.
Pozwoliły także na określenie form i zakresu istniejącej współpracy między szkołą specjalną a rodziną oraz na poznanie oczekiwań rodziców wobec szkoły i nauczycieli. Jednocześnie dane pochodzące z rozpoznań dały podstawy do krytycznego spojrzenia na efekty tego współdziałania, stworzyły możliwości dla propozycji jego modyfikowania i postulowania badań naukowych w zakresie ulepszenie warunków rozwoju biopsychosocjokulturalnego dziecka i udoskonalenia współdziałania szkoły specjalnej z rodziną.
Materiał badawczy jest wzbogacony opisami 20 przypadków uczniów, stanowiących ilustrację danego zagrożenia lub uwarunkowania.
TematykaPedagogika Oświata i szkolnictwo
AutorzyDorota Smykowska
WydawnictwoImpuls
Rok wydania2008
ISBN978-83-7308-820-7