• Nowy

Stymulowanie zdolności twórczych dziecka - weryfikacja techniki obrazków dynamicznych

0,00 zł
Brutto

AutorzyElżbieta Płóciennik

ISBN978-83-7525-523-2

Rok wydania2011

Strony246

Języki

Nr produktuC380625EEB

ZabezpieczenieDL-ebwm

Format

redeem

Za ten produkt nie ma punktów lojalnościowych


local_shippingOtrzymasz nawet w ciągu 15 sekund

Ilość

Opisane w tej książce badania o charakterze eksperymentalnym odnoszą się do pedagogicznych sposobów pobudzania zdolności twórczych dziecka we wczesnej edukacji. Książka zawiera informacje na temat koncepcji twórczości i zdolności. Przybliża się w niej także możliwości i podejście psychopedagogiczne do rozwijania twórczości i zdolności dziecka w wieku przedszkolnym. Z kolei przy prezentacji badań pedagogicznych, przeprowadzonych w środowisku naturalnym, zamieszczono prezentację podstawy teoretycznej tych badań - model uzdolnionego zachowania jednostki wg J. Renzulliego oraz materiał empiryczny, który uzyskano z wykorzystaniem czterogrupowego planu eksperymentalnego Solomona. Materiał ten został zaprezentowany przez autorkę w sposób szczegółowy i obszerny ukazując zastosowanie równoległych zadań pre- i posttestowych, czynnika eksperymentalnego (technika obrazków dynamicznych), a także zaawansowanych analiz ilościowych i jakościowych z uwzględnieniem wskazówek J. Brzezińskiego dotyczących prowadzenia badań eksperymentalnych w psychologii i pedagogice. Analizy materiału badawczego prowadzone były pod kątem weryfikacji postawionych hipotez badawczych, zgodności ocen sędziów kompetentnych oraz korelacji tych ocen ze statystycznymi danymi uzyskanymi w badaniach testowych. W analizach wykazano, że technika obrazków dynamicznych może być stymulatorem wyobraźni i myślenia dywergencyjnego dziecka w starszym wieku przedszkolnym w toku zajęć organizowanych na terenie przedszkola z częstotliwością przynajmniej raz w tygodniu przez okres pięciu miesięcy.

TematykaPedagogika Oświata i szkolnictwo

AutorzyElżbieta Płóciennik

WydawnictwoWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

Rok wydania2011

ISBN978-83-7525-523-2

C380625EEB

Specyficzne kody

ISBN
978-83-7525-523-2