Intencją autorów niniejszej publikacji było przejrzyste, syntetyczne i kompleksowe przedstawienie najważniejszych zagadnień, mogących stanowić fundament wiedzy z omawianej dziedziny. Chodziło o to, aby podręcznik, poza zaoferowaniem nowoczesnego przeglądu podstawowych koncepcji i metod zarządzania organizacjami przydatnego dla wszystkich, którzy chcą dopiero zapoznać się z zarysem podstaw tej problematyki, mógł stanowić także swoiste repetytorium dla absolwentów studiów licencjackich, odbytych w różnych uczelniach, które zjednolici ich przygotowanie, ułatwiając podjęcie studiów drugiego stopnia na Uniwersytecie Warszawskim. Jest powszechnie wiadomo, że w naukach społecznych, w tym - w szczególności - w zarządzaniu, o którym mówi się, że jest częściowo nauką, a częściowo sztuką, mamy do czynienia z niejdenoznacznością, czasem intuicyjnym, czasem zdroworozsądkowym podejściem oraz takim zróżnicowaniem ujęć, że mówiono ongiś o dżungli teorii zarządzania. Nadal dyskutuje się o najbardziej podstawowych pojęciach, często mamy do czynienia z wpływem mody na powstanie i upowszechnienie się pewnych koncepcji, z odświeżeniem starych koncepcji w nowych wersjach oraz silnym oddziaływaniem indywidualnych poglądów różnych konsultantów-teoretyków lub menedżerów. którzy odnieśli krótkotrwały, lecz spektakularny sukces, co znajduje odbicie w lawinie publikacji w tej dziedzinie wiedzy.
TematykaEkonomia Biznes
WydawnictwoWydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania UW