d 1 października 2018 r obowiązuje nowelizacja ustawy o rachunkowości, która narzuciła elektroniczną formę sprawozdań finansowych oraz wymóg przesyłania ich do Krajowego Rejestru Sądowego i do Krajowej Administracji Skarbowej. Do wysyłania e-sprawozdań są zobowiązane wszystkie podmioty stosujące ustawę o rachunkowości. Nadal mają one wiele wątpliwości z tym związanych. Publikacja jest zbiorem odpowiedzi na pytania nurtujące naszych Czytelników. Zostały one uporządkowane w bloki tematyczne dotyczące: wymagań technicznych, terminów oraz podpisywania e-sprawozdań kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP, spółek osobowych, spółek cywilnych i spółek działających w warunkach specjalnych, jednostek małych i mikroprzedsiębiorców, podpisywania e-sprawozdań w podmiotach zagranicznych przez członków zarządu i udziałowców, podpisywania e-sprawozdań przez pracowników biur rachunkowych, księgowych i biegłych rewidentów, organizacji non profit – stowarzyszeń i fundacji, formy sprawozdań finansowych związków zawodowych, wspólnot mieszkaniowych, samorządów gospodarczych i spółdzielni mieszkaniowych. Wyjaśnień udzieliła ekspertka w zakresie rachunkowości i sprawozdawczości, wykładowczyni i redaktor naczelna „Biuletynu Głównego Księgowego” wydawanego przez INFOR. Z opracowania można dowiedzieć się m.in.: Czy fundacje i stowarzyszenia muszą składać e-sprawozdania? Czy mikroprzedsiębiorcy muszą sporządzić informację dodatkową? Czy obowiązek złożenia e-sprawozdania może wykonać w imieniu klienta biuro rachunkowe? Czy data podpisania pliku musi być taka sama jak data wygenerowania pliku XML? Czy e-sprawozdanie należy wysyłać do KRS i KAS po jego sporządzeniu, czy dopiero po zatwierdzeniu?