• Nowy

Bank spółdzielczy 4/591, styczeń-marzec 2019

0,00 zł
Brutto

AutorzyRobert AzembskiJanusz OrłowskiRoman SzewczykRafał Łopka

Rok wydania2019

Strony85

Fragment

Językipolski

Nr produktu4A8F9A07EP

ZabezpieczenieDL-nodrm

Format

redeem

Za ten produkt nie ma punktów lojalnościowych


local_shippingOtrzymasz nawet w ciągu 15 sekund

Ilość

Jakie będą skutki unijnej dyrektywy PSD 2 dla bankowości spółdzielczej? Jakie są nadzieje klientów i obawy bankowców? To wiodący temat bieżącego wydania naszego magazynu. Wydania dla nas przełomowego, ponieważ po raz pierwszy w historii prezentujemy je w wersji PDF, a nie drukowanej na papierze! Mam nadzieję, że ta forma zyska Państwa aprobatę. Redaktor Janusz Orłowski zainteresował się ofertą banków spółdzielczych w świetle zbliżającej się daty 14 września 2019 r., kiedy to zaczną obowiązywać przepisy PSD 2. Na ten właśnie temat rozmawia z Robertem Tórzem, szefem bankowości mobilnej w SGB-Banku SA. W świecie PSD 2 – co może zaoferować swoim klientom bankowość spółdzielcza? Czy i jak jesteśmy przygotowani, aby sprostać wymaganiom dyrektywy, szczególnie w kontekście bezpieczeństwa informacyjnego? To zresztą jeden z głównych wątków wdrożenia PSD 2: silne uwierzytelnianie oraz wspólne i bezpieczne dla konsumentów otwarte standardy komunikacji. Piszą o tym Wojciech Kapica i Adrian Rycerski, eksperci z kancelarii prawnej SSM Legal, jednej z największych w Polsce. W przekornej kontrze wobec skutków wdrożenia postanowień unijnej dyrektywy postawił się Jacek Prześluga, autor felietonu „To rewolucja. Tutaj jeńców się nie bierze”. Swój tekst napisał z perspektywy klienta, zastanawiając się nad pozytywnymi i negatywnymi skutkami nadchodzących zmian: „To może być rewolucja na rynku finansowym, jakiej do tej pory nie znaliśmy. Przeskok z płatności kartą na płatność smartfonem to pikuś przy możliwościach, które daje PSD 2. Bank przestanie być jedynym gwarantem bezpieczeństwa naszych operacji finansowych, a liczba operatorów i ofert zwiększy się po wielokroć.” A czego klienci poszukują dziś w bankach? Na powyższe pytanie odpowiada badanie, które przeprowadziła agencja SW Research na zlecenie On Board. Wyniki zaskakują. W nowym numerze magazynu „Bank Spółdzielczy” pojawia się również druga część rozmowy z Mirosławem Skibą – prezesem Zarządu SGB-Banku SA, w której dzieli się on refleksjami po pierwszych miesiącach kierowania bankiem: Zaczęliśmy od przeglądu ekspozycji kredytowych, ponieważ nasz portfel kredytów nie pracował tak, jak zakładaliśmy. Musieliśmy stworzyć wiele rezerw, zmienić strategię na bardziej ostrożnościową po to, aby przygotować bank na wypadek gwałtownej zmiany koniunktury gospodarczej. Tak postępują najlepsi. Zwykle w czasie koniunktury przygotowujemy się na gorsze czasy. Musimy stać na twardych, mocnych fundamentach. Polecam także rozmowę z Beatą Wierzbicką-Skroś, nowo powołaną prezes Banku Spółdzielczego w Inowrocławiu, jednego z wyróżniających się banków polskiej spółdzielczości. Ciekawych wrażeń dostarczy również lektura tekstu o… związkach frazeologicznych (tak, tak, to ma znaczenie także w naszej branży!), autorstwa prof. Jarosława Liberka, oraz ciekawe rozważania na temat wyzwań i szans bankowości na świecie, które prezentuje Szczęsny Wielgosz. W numerze nie brakuje również tematu o cyberbezpieczeństwie (tekst Roberta Azembskiego), o rol szybkości decyzji w leasingu (w rozmowie z Waldemarem Kwiatkowskim, wiceprezesem SGB Leasing) oraz kolejnych rozważań na temat RODO w bankowości.

TematykaEkonomia Biznes

AutorzyRobert AzembskiJanusz OrłowskiRoman SzewczykRafał Łopka

WydawnictwoBankowy Ośrodek Doradztwa i Edukacji

Rok wydania2019

4A8F9A07EP