• Nowy

Nauczyciel w „polu” szkolnym – w świetle teorii Pierre'a Bourdieu i nauczycielskich narracji

30,33 zł
Brutto

AutorzyMałgorzata Zalewska-Bujak

ISBN978-83-2263-112-6

Rok wydania2017

Strony386

Fragment

Językipolski

Nr produktu912BC03DEB

ZabezpieczenieDL-ebwm

Format

redeem

Kupując ten produkt możesz zebrać 30 punktów lojalnościowych . Twój koszyk będzie zawierał 30 punktów Punkty możesz wymienić na kod rabatowy 0,30 zł .


local_shippingOtrzymasz nawet w ciągu 15 sekund

Ilość

Książka pt. „Nauczyciel w polu szkolnym – w świetle teorii Pierre̕a Bourdieu i nauczycielskich narracji” stanowi próbę naświetlenia nauczycielskiej perspektywy spoglądania na otaczającą ich rzeczywistość zawodową. Autorka, zainteresowana tym, jak nauczyciele sami rozpoznają swoje umiejscowienie w polu szkolnym, postanowiła oddać im głos i dzięki prowadzonym wywiadom sięgnąć do ich codzienności związanej z wykonywaną profesją. Intencjonalne dotarcie do zawodowych doświadczeń nauczycieli zaowocowało ukazaniem tego, co spotyka ich w świecie szkoły. Pozwoliło także spojrzeć niejako „oczyma rozmówców” zarówno na napotkanych w nim ludzi i sytuacje, jak i na podejmowane przez nich samych działania, na normy, którymi się kierują, oraz rozpoznać znaczenia, które przypisują codziennym zdarzeniom, procesom i strukturom zawodowego życia. Zastosowana przez autorkę perspektywa teoretyczna Pierre’a Bourdieu do interpretacji tego, co nauczyciele odsłonili w swoich opowieściach, okazała się niezwykle przydatna w dokonanym opisie i interpretacji naczelnych kategorii, wyłaniających się z przedstawianych analiz zgromadzonego materiału badawczego, wśród których znalazła się między innymi urzeczywistniająca się w szkolnym polu przemoc symboliczna (dokonywanej zarówno na uczniach, jak i na nauczycielach) oraz realizująca się w nim reprodukcja społecznej rzeczywistości. Publikacja adresowane jest nie tylko do grona akademików, ale również do szerszej sfery publicznej, gdyż pokazuje między innymi, jakie mechanizmy zawiadują szkolnym polem i w jaki sposób są one odczytywane przez nauczycieli, jakie są źródła i formy stosowanej wobec nich przemocy symbolicznej oraz jakie strategie stosują, aby utrzymać się w zawodzie. Książka, w nadziei autorki, może stanowić źródło pogłębienia „przestrzeni myślenia” o nauczycielach umiejscowionych w polu szkolnym. Recenzja książki ukazała się na stronie portalu: artpapier.com, 1 marca 2018 r. [Karolina Jędrych, NAUCZYCIEL NA CELOWNIKU (MAŁGORZATA ZALEWSKA-BUJAK: 'NAUCZYCIEL W POLU SZKOLNYM...'), dostępna pod adresem: http://artpapier.com/index.php?page=artykul&wydanie=343&artykul=6667&kat=15.

TematykaPedagogika Oświata i szkolnictwo

AutorzyMałgorzata Zalewska-Bujak

WydawnictwoWydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

Rok wydania2017

ISBN978-83-2263-112-6

912BC03DEB

Specyficzne kody

ISBN
978-83-2263-112-6