• Nowy

Zwinność strategiczna przedsiębiorstw

0,00 zł
Brutto

AutorzyMaja Sajdak

ISBN978-83-66199-32-3

Rok wydania2019

Strony240

Fragment

Językipolski

Nr produktu828B06D7EB

ZabezpieczenieDL-ebwm

Format

redeem

Za ten produkt nie ma punktów lojalnościowych


local_shippingOtrzymasz nawet w ciągu 15 sekund

Ilość

Monografia powstała w wyniku projektu badawczego i stanowi interesującą poznawczo pracę podejmującą problematykę zwinności przedsiębiorstw w ujęciu strategicznym. Na podstawie szeroko zakrojonej analizy literatury przedmiotu autorka dokonała udanej konceptualizacji i operacjonalizacji konstruktu zwinności strategicznej wraz z opisem i empirycznym sprawdzeniem zmiennych oraz atrybutów opisujących badany konstrukt. Część empiryczna pracy pozwoliła wyłonić model zwinności strategicznej w powiązaniu z efektywnością funkcjonowania badanych przedsiębiorstw. Synteza wiedzy w dyscyplinie nauki o zarządzaniu, szczególnie w obszarze zarządzania strategicznego, interesujące poznawczo badania wykorzystujące modelowanie strukturalne oraz propozycja zwinności powiązanej z efektywnością to cenne rezultaty poznawcze, które powodują, że książka może stanowić punkt wyjścia do przyszłych zamierzeń badawczych podejmowanych przez przedstawicieli nauki, a także być źródłem rekomendacji dla kadry zarządzającej. Przeprowadzone w projekcie studia literaturowe oraz badania empiryczne na reprezentatywnej grupie przedsiębiorstw pozwalają na sformułowanie implikacji dla praktyki gospodarczej. Podstawową kwestią jest budowanie świadomości menedżerów w zakresie zdolności adaptacyjnych przedsiębiorstw ukierunkowanych na atrybuty zwinności strategicznej. Menedżerowie średnich i dużych przedsiębiorstw zdają sobie sprawę, jak ważna jest adaptacja oraz proaktywna orientacja strategiczna, tym niemniej nie wykorzystują w pełni potencjału szybkiego i efektywnego podejmowania zmian strategicznych. Książka stanowi wartościowy wkład w stan wiedzy oraz rozwój teorii nauk o zarządzaniu i pierwszą w Polsce pracę, która gruntownie przedstawia teoretyczną perspektywę podejścia opartego na zwinności strategicznej dla zrozumienia związków między wpływem otoczenia na kształtowanie strategicznego reagowania przedsiębiorstw oraz ich wynikami.

TematykaEkonomia Biznes

AutorzyMaja Sajdak

WydawnictwoUniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

Rok wydania2019

ISBN978-83-66199-32-3

Maja Sajdak
828B06D7EB

Specyficzne kody

ISBN
978-83-66199-32-3