• Nowy

Rola klastrów w kształtowaniu zrównoważonej polityki rozwoju

20,58 zł
Brutto

AutorzyMarta Margiel

ISBN978-83-64927-04-1

Rok wydania2014

Strony123

Fragment

Językipolski

Nr produktuF796A34AEB

ZabezpieczenieDL-ebwm

Format

redeem

Kupując ten produkt możesz zebrać 20 punktów lojalnościowych . Twój koszyk będzie zawierał 20 punktów Punkty możesz wymienić na kod rabatowy 0,20 zł .


local_shippingOtrzymasz nawet w ciągu 15 sekund

Ilość

Potrzeba rozwoju i podnoszenia konkurencyjności gospodarki jest dziś niełatwym wyzwaniem, które wymusza myślenie w sposób globalny, ale także gruntowną modyfikację strategii biznesowych oraz polityki gospodarczej. Jednym z nowych sposobów budowania konkurencyjności przedsiębiorstw okazały się klastry. Klastry to pojęcie, które w ciągu ostatnich lat stało się ogromnie popularne – obecnie stosowane jest nie tylko w dyskursie naukowym, ale także języku publicystyki czy gospodarki. Klastry są obecnie najbardziej efektywnym sposobem poszukiwania efektów synergii wynikających ze współpracy poszczególnych podmiotów wchodzących w skład tzw. potrójnej helisy1, do której należą przedsiębiorcy, ośrodki naukowe i władze publiczne. W Polsce z roku na rok realizowanych jest coraz więcej inicjatyw oraz przedsięwzięć odwołujących się do idei klastra. Co więcej, dowiedziono już, iż rozwój klastrów przyczynia się do szybszego i bardziej intensywnego wzrostu gospodarczego, podniesienia produktywności, zwiększonych zysków i eksportu, a także do tworzenia nowych miejsc pracy. Wiąże się to m.in. z dynamicznym wzrostem liczby przedsiębiorstw, dzięki czemu z kolei wzrasta konkurencyjność regionu. Klastry stały się więc realnymi motorami wzrostu gospodarczego. Między innymi dlatego w ostatnich latach klasteringiem zajmują się władze publiczne różnego szczebla – przede wszystkim w kontekście kształtowania polityk publicznych oraz kreowania strategii rozwoju. Znalazło to także odzwierciedlenie w formułowanej na forum OECD koncepcji polityki rozwoju opartej o klastry2. Klastering jest też jednym z ważnych elementów polityki gospodarczej Unii Europejskiej, wpisując się w priorytety Strategii „Europa 2020”, a także polskich dokumentów o charakterze strategicznym, takich jak np. „Polska 2030”.

TematykaEkonomia Biznes

AutorzyMarta Margiel

WydawnictwoAkademia WSB

Rok wydania2014

ISBN978-83-64927-04-1

F796A34AEB

Specyficzne kody

ISBN
978-83-64927-04-1