Praca zbiorowa Readings in Second Language Acquisition pod redakcją naukową Danuty Gabryś-Barker stanowi przegląd najistotniejszych tematów związanych z przyswajaniem języka angielskiego jako obcego. Autorzy prezentują nie tylko zagadnienia dotyczące przyswajania i uczenia się angielskiej leksyki, składni czy fonetyki (rodziały 1.–4.), lecz także inne, istotne w procesie dydaktycznym, tematy (rozdziały 5.-9.). Omówiono m.in. rolę sfery emocjonalnej w uczeniu (się) języka obcego oraz elementy pragmatyki językowej (skutecznego posługiwania się językiem angielskim jako obcym w komunikacji i interakcji ustnej). Końcowy rozdział autorstwa Janusza Arabskiego ukazuje natomiast różnice w przyswajaniu i uczeniu się języka obcego odnoszące się do płci. Pozycja przeznaczona jest głównie dla studentów kierunków filologicznych, może bowiem stanowić istotne źródło wiedzy dla nauczycieli języka obcego (przede wszystkim angielskiego) chcących pogłębić swoje przygotowanie zawodowe. Każdy z rozdziałów skupiony jest na konkretnym temacie i, co bardzo istotne, zawiera jego bogatą bibliografię, od źródeł podstawowych po najnowsze badania empiryczne z danej dziedziny.