Publikacja skierowana jest przede wszystkim do osób, które, pracując w swoich firmach, mają na co dzień do czynienia z językiem angielskim. Książka składa się z trzech części; pierwsza to słownik, który zawiera około 11000 haseł niezbędnych w posługiwaniu się językiem angielskim w firmie; w tym blisko 3000 zwrotów i elementów rozmówek. Zwroty i rozmówki występują pod hasłem-wyrazem dominującym w danym zdaniu. Ta część słownika może również znakomicie służyć jako podręcznik do nauki ważnych słów, zwrotów i zdań niezbędnych w posługiwaniu się szeroko rozumianym biznesowym językiem angielskim, dlatego do wszystkich rozmówek oraz haseł głównych jest dołączona ich wymowa. Druga część książki to wzory i przykłady listów i pism w języku angielskim. W trzeciej części opracowania znajdują się wzory umów prawnych i handlowych. Do wszystkich wzorów i przykładów zarówno listów jak i umów dołączone są ich polskie tłumaczenia. Na końcu publikacji znajduje się Słownik terminów marketingu i reklamy, który zawiera specjalistyczne hasła i zwroty używane w tej branży.