Książka jest próbą przedstawienia współczesnego odczytania dramatów Williama Szekspira, jednak sposób organizacji materiału nie polega na wyodrębnianiu i analizowaniu poszczególnych sztuk, lecz na śledzeniu myśli i wątków obecnych w dziełach autora Hamleta, tak iż powstaje pewnego rodzaju mozaika lub zestaw elementów, z których czytelnik może złożyć własny myślowy portret Szekspira. Interpretacje wywodzą się z lektur współczesnych filozofów zabiegających o stworzenie pomostu między literaturą i naukami społecznymi. Dlatego wiele miejsca w książce poświęca się zagadnieniom tworzenia się i funkcjonowania wspólnoty, sposobów, pytaniu, czy jednostka, uczestnicząc we wspólnocie, może zachować niezawisłość sądów i postępowania, a także ustaleniu, do jakiego stopnia to właśnie peryferyjność i dystans wobec wspólnoty sprawiają, że indywiduum bierze w niej udział w sposób najroztropniejszy. Pojawia się także problem granic ludzkiej wspólnoty i konieczność otwarcia jej na doświadczenie „nie-ludzkiego”, czyli tego, co samo będąc przedspołeczne, warunkuje roztropne społeczne bycie razem. Książka adresowana jest do osób zainteresowanych nie tylko twórczością Williama Szekspira, lecz także współczesną refleksją filozoficzną oraz jej obecnością w literaturze. Nagroda w Konkursie na „Najtrafniejszą Szatę Edytorską Książki Naukowej” podczas XIX Wrocławskich Targów Książki Naukowej 20–22 marzec 2013 r. Książka Tadeusza Sławka NICowanie świata. Zdania z Szekspira otrzymała Nagrodę im. Andrzeja Siemka. Organizatorem konkursu jest czasopismo literackie „Literatura na świecie”, 9 lipca 2013 r. (O nagrodzie w „Co Jest Grane”; na stronie UŚ) Recenzje książki ukazały się w: – czasopiśmie „Przegląd Polityczny” 2013, nr 117, s. 183; – czasopiśmie „Nowe Książki” nr 5/2013, s. 30–31 (Autor recenzji: Tomasz Jopkiewicz); – czasopiśmie „Forum Akademickie” nr 3/2013, s. 69 (Jacek Hnidiuk: Nie jest to nic). Artykuł o książce ukazał się w czasopiśmie „Gazeta Uniwersytecka UŚ” nr 7 (237) kwiecień 2016, s. 18–20 (Małgorzata Kłoskowicz: Nie ufaj mi!, artykuł dostępny pod adresem: http://gazeta.us.edu.pl/node/282273).