30. tom „Folia Philosophica” stanowi studium o szeroko zakrojonej perspektywie, zarówno historycznofilozoficznej, jak i problemowej; jawi się nie tylko jako pismo zapraszające do dyskusji badaczy specjalizujących się w zakresie filozofii, lecz także jako multidyscyplinarny panel, angażujący różne środowiska naukowe. W dziale przekładów został zamieszczony tekst Vladimíra Leški (Fenomenologia a dzieje filozofii, tłum. Dariusz Bęben). Dział: Studia z historii filozofii starożytnej i średniowiecznej prezentuje artykuły Agnieszki Woszczyk (Własności monady i diady w „Theologumena arithmeticae” przypisywanych Jamblichowi z Chalkis), Jacka Surzyna (Szkotowy projekt nauki transcendentalnej), Hanny Wojtczak (Benedykt Hesse – przedstawiciel naukowego środowiska krakowskiego w I poł. XV wieku), Macieja Stanka (Kategoria relacji w rozumieniu Benedykta Hessego), Moniki Mansfeld (Komentarze metafizyczne Jana Burydana – stan badań). Jeżeli chodzi o dział Epistemologia, to obejmuje on rozprawy Piotra Łaciaka (Anonimowość transcendentalnej subiektywności a koncepcja filozofii jako ścisłej nauki), Agnieszki Wesołowskiej (Transcendentalna „epoché” a problem przemiany Ja), Tomasza Kubalicy (Gerolda Praussa krytyka poznania jako odbicia). Z kolei w dziale Filozofia i logika znajdujemy artykuły Józefa Bańki (Czy recentywizm może wystąpić jako horyzont spełnienia logiki nieskończenie wielowartościowej?), Szymona Makuły (Rola analizy w „Tractatus logico-philosophicus” Ludwiga Wittgensteina), Krzysztofa A. Wieczorka (Logiczne i empiryczne równie pochyłe), Krzysztofa Szymanka (O teoriach spiskowych). Ostatni dział prezentowanego tomu zatytułowany Filozofia kultury zawiera teksty Dariusza Bębna (Kilka uwag o „Logosie”, czyli filozofia kultury jako filozofia pierwsza) oraz Weroniki Chabińskiej (Mit jako element kulturowy filozofii Friedricha Wilhelma Josepha von Schellinga).