• Nowy

Polityka dywidend współczesnego przedsiębiorstwa - teoria i praktyka

9,75 zł
Brutto

AutorzyBartłomiej JabłońskiKrzysztof Prymon

ISBN978-83-7875-368-1

Rok wydania2017

Strony119

Językipolski

Nr produktuDB76FDCDEB

ZabezpieczenieDL-ebwm

Format

redeem

Kupując ten produkt możesz zebrać 9 punktów lojalnościowych . Twój koszyk będzie zawierał 9 punktów Punkty możesz wymienić na kod rabatowy 0,09 zł .


local_shippingOtrzymasz nawet w ciągu 15 sekund

Ilość

Autorzy niniejszej monografii skupili swoją uwagę na pierwszej formie transferu zysków do akcjonariuszy z uwagi na swoje zainteresowania naukowe oraz szersze możliwości zastosowania tej wiedzy w praktyce. Waga i znaczenie polityki dywidend uwidacznia się już na etapie planowania pierwszej emisji akcji (IPO – Initial Public Offering) i zajmuje istotną pozycję w nowoczesnych relacjach inwestorskich przedsiębiorstw. Celem głównym monografii jest przedstawienie problematyki polityki dywidend we współczesnych finansach przedsiębiorstw oraz praktyki wypłaty dywidend przez największe międzynarodowe przedsiębiorstwa wchodzące w skład indeksów WIG, DAX, CAC40, FTSE100 oraz S&P500. W rozdziale pierwszym przedstawiono teoretyczne zagadnienia związane z przedsiębiorstwem jako uczestnikiem rynku finansowego oraz rolą planowania i prognozowania finansów emitenta w kontekście opracowywania strategii polityki dywidend. Przedstawiono również różne podejścia w określaniu polityki dywidend wraz z próbą nowego ujęcia definicji polityki dywidend zaproponowanej przez autora rozdziału. W rozdziale drugim zaprezentowano współczesne problemy opodatkowania dywidendy. Rozdział trzeci omawia praktyczne podatkowe problemy opodatkowania wypłat dywidend. Przedstawiono różnice w traktowaniu wypłat na rzecz rezydentów i nierezydentów. Omówiono także aspekty finansowania wypłat dywidendy.

TematykaEkonomia Biznes

AutorzyBartłomiej JabłońskiKrzysztof Prymon

WydawnictwoWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach

Rok wydania2017

ISBN978-83-7875-368-1

DB76FDCDEB

Specyficzne kody

ISBN
978-83-7875-368-1