• Nowy

Sektor turystyczny w Polsce. Ocena –uwarunkowania – perspektywy

0,00 zł
Brutto

AutorzyAgnieszka StanimirElżbieta Roszko-Wójtowicz

ISBN978-83-68394-09-2

Rok wydania2024

Strony206

Fragment

Językipolski

Nr produktu442D95F4EB

ZabezpieczenieDL-nodrm

Format

redeem

Za ten produkt nie ma punktów lojalnościowych


local_shippingOtrzymasz nawet w ciągu 15 sekund

Ilość

Prezentowana monografia ma na celu szczegółową ocenę dynamiki rozwoju sektora turystycznego w Polsce, osadzoną w kontekście globalnym i europejskim. Kluczowe obszary badawcze obejmują aspekty ekonomiczne, społeczne i kulturowe, z uwzględnieniem wpływu globalnych kryzysów, takich jak pandemia COVID-19. W książce podejmowany jest również problem sezonowości oraz umiędzynarodowienia sektora turystycznego, ze wskazaniem na konieczność dostosowania oferty do zmieniających się oczekiwań turystów i wprowadzania innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Podkreślono istotność turystyki w realizacji celów zrównoważonego rozwoju, szczególnie w obliczu współczesnych wyzwań, takich jak zmiany klimatyczne i starzenie się społeczeństwa. W pracy zastosowano kompleksowe podejście badawcze, wykorzystując dane z instytucji międzynarodowych, takich jak UNWTO, WTTC, OECD oraz Eurostat. Analiza prowadzona była z wykorzystaniem wskaźników rozwoju funkcji turystycznej, m.in.: Baretje’a-Deferta, Charvata i Schneidera. Z metod wielowymiarowej analizy statystycznej wykorzystano klasyfikację hierarchiczną, analizę koszykową, a także meto­dę TOPSIS, której wyniki umożliwiły wyznaczenie taksonomicznego miernika rozwoju. Wyniki pracy dostarczają rekomendacji dla decydentów i praktyków sektora tury­stycznego, obejmujących rozwój zrównoważonej turystyki, wspieranie regionalnych inicjatyw turystycznych oraz adaptację do globalnych wyzwań.

TematykaEkonomia Biznes

AutorzyAgnieszka StanimirElżbieta Roszko-Wójtowicz

WydawnictwoWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Rok wydania2024

ISBN978-83-68394-09-2

442D95F4EB

Specyficzne kody

ISBN
978-83-68394-09-2