• Nowy

Książka w mediach, media w książce. Książka jest kobietą. Rynek książki (dla) kobiet

28,07 zł
Brutto

ISBN978-83-227-9853-9

Rok wydania2024

Strony266

Fragment

Językipolski

Nr produktuC16003D1EB

ZabezpieczenieDL-ebwm

Format

redeem

Kupując ten produkt możesz zebrać 28 punktów lojalnościowych . Twój koszyk będzie zawierał 28 punktów Punkty możesz wymienić na kod rabatowy 0,28 zł .


local_shippingOtrzymasz nawet w ciągu 15 sekund

Ilość

Fundamentalną [kwestią rozważaną w niniejszym tomie] stało się ustalenie pozycji kobiet w szeroko rozumianej branży książkowej, w tym rozpoznanie ich udziału w spektrum zawodów związanych z procesami projektowania, tworzenia, publikowania, dystrybuowania, promowania i udostępniania książek. Zawody te reprezentują m.in.: autorki, tłumaczki, ilustratorki, graficzki, wydawczynie, redaktorki, agentki literackie, krytyczki, bibliotekarki, kobiety prowadzące studia graficzne, agencje literackie, hurtownie książek, sieci księgarskie, antykwariaty, aktywnie działające w mediach branżowych, prezeski i członkinie organizacji oraz stowarzyszeń związanych z rynkiem książki i promocją czytania. Równie istotnym tematem dyskusji były kwestie dotyczące funkcjonowania kobiet jako czytelniczek i konsumentek na rynku książki. Z naukowego punktu widzenia […] istotna była perspektywa komunikacyjna i bibliologiczna, ale także kulturowa, społeczna, polityczna, historyczna (m.in. kobiety pionierki i zasłużone w wyżej wymienionych zawodach) i wreszcie literaturoznawcza, pozwalająca na konfrontację z takimi kategoriami pojęciowymi, jak „książka/ literatura feministyczna”, „książka/ literatura kobieca” czy „książka/ literatura dla kobiet”. Podjęto dyskusję skoncentrowaną wokół takich problemów, jak branża książkowa jako obszar aktywności zawodowej kobiet w perspektywie historycznej i współczesnej; kobiety w instytucjach książki; kobiety jako inicjatorki społecznego życia książki i propagatorki czytelnictwa; kobiety jako czytelniczki dawniej i dziś; rola kobiet w socjalizacji czytelniczej; kobiety jako konsumentki książki; kobiety jako target na rynku wydawniczo-księgarskim; media i internet jako przestrzeń rozpowszechniania i promocji książki dla kobiet; kobiety rynku książki jako bohaterki narracji medialnych. [ze Wstępu]

TematykaLiteraturoznawstwo

WydawnictwoUMCS

Rok wydania2024

ISBN978-83-227-9853-9

C16003D1EB

Specyficzne kody

ISBN
978-83-227-9853-9