Opanuj techniki modelowania biznesowego i analiz wykorzystujące Microsoft Excel i przekształć swoje dane w uży-teczne wnioski. Wayne Winston, zdobywca wielu nagród akademickich, dzieli się swoim ogromnym doświadczeniem i pokazuje, jak zadawać właściwe pytania i uzyskiwać dokładne, przydatne odpowiedzi. Nowe wydanie, rozszerzone bardziej, niż którekolwiek z poprzednich, obejmuje zagadnienia rozciągające się od analizy jednym kliknięciem po HISTORIA.AKCJI, od dynamicznych tablic po Power Query i zawiera sześć nowych rozdziałów. Osiągnij biegłość, roz-wiązując ponad 900 problemów opartych na prawdziwych wyzwaniach, przed którymi stają analitycy. Rozwiązuj prawdziwe problemy biznesowe w programie Excel i zyskaj przewagę konkurencyjną • Szybkie przejście od podstaw do zaawansowanych analiz • Użycie nowych ulepszeń Power Query do pobierania i przekształcania danych z wielu rozmaitych źródeł • Wykorzystanie funkcji LAMBDA do budowania własnych funkcji bez korzystania z VBA • Nowe typy danych dla importowania cen akcji, danych pogodowych, informacji geograficznych, danych o filmach i muzyce • Budowanie wyrafinowanych wykresów • Wykorzystanie nowej funkcji XLOOKUP do zrewolucjonizowania formuł wyszukiwania • Nowe formuły oparte na tablicach dynamicznych, które pozwalają sortować i filtrować dane i wyszukiwać wartości unikatowe • Usprawnianie podejmowania decyzji dzięki prowdopodobieństwu, analizom bayesowskim i symulacjom Monte Carlo • Używanie linii trendu, regresji wielokrotnej i wygładzania wykładniczego w analizach predykcyjnych • Wykorzystanie modelu danych i Power Pivot do skutecznego budowania i wykorzystywania relacyjnych źródeł danych O autorze Wayne L. Winston jest emerytowanym profesorem Decision and Information Sciences w Bauer College of Business Uniwersytetu Houston, gdzie zdobył ponad 40 nagród za efektywne nauczanie. Wykładał najbardziej efektywne techniki wykorzystania programu Excel do rozwiązywania problemów i podejmowania lepszych decyzji. Jest współtwórcą systemu śledzenia i oceniania graczy drużyny Dallas Mavericks, a także autorem wielu książek, w tym Practical Management Science, Mathletics, oraz Marketing Analytics. Dwukrotny zwycięzca konkursu Jeopardy!