• Nowy

Sport i media – wybrane aspekty teoretyczne i praktyczne. Kultura medialna i komunikacja społeczna, tom 4

29,74 zł
Brutto

ISBN978-83-8018-677-4

Rok wydania2024

Strony194

Fragment

Językipolski

Nr produktu233D0C7EEB

ZabezpieczenieDL-ebwm

Format

redeem

Kupując ten produkt możesz zebrać 29 punktów lojalnościowych . Twój koszyk będzie zawierał 29 punktów Punkty możesz wymienić na kod rabatowy 0,29 zł .


local_shippingOtrzymasz nawet w ciągu 15 sekund

Ilość

Seria monograficzna (Anna Garczewska - redaktor naukowy serii) obejmuje zagadnienia związane z problematyką funkcjonowania mediów oraz komunikacji społecznej. Jest miejscem publikacji badań z zakresu mediów, komunikowania społecznego, kultury medialnej, ludologii, a także interdyscyplinarnych refleksji związanych z mediami. W ramach serii ukazują się prace zbiorowe pod redakcją oraz monografie. Sport i media łączy silna, wielopłaszczyznowa relacja, w której istotne znaczenie mają takie zjawiska, jak mediatyzacja i komercjalizacja. Widowiska sportowe uzależnione są od relacji w mediach – sama transmisja oznacza zaistnienie wydarzenia sportowego w sferze publicznej, dzięki czemu może podlegać „utowarowieniu”, a więc przynosić zyski, co z kolei wiąże się z coraz większą profesjonalizacją sportu i jego marketingowym znaczeniem. Sport to sfera aktywności fizycznej, która niezbędna jest dla każdego człowieka (począwszy od dzieci biegających na lekcjach wychowania fizycznego, a skończywszy na nordic walking seniorów dbających o zdrowie), ale także zorganizowany sport amatorski i akademicki, wreszcie wyczyny wielkich gwiazd sportu i olimpijczyków, oklaskiwanych przez tysiące widzów na trybunach stadionów i oglądanych przez miliony rozemocjonowanych fanów poprzez różnego typu media. Sport w mediach łączy się też z wieloma innymi sferami działalności ludzkiej i funkcjonowania społeczeństwa, jak ekonomia, polityka, kultura i sztuka itd. Wszelkie aspekty sportu zasługują bez wątpienia na uwagę – dziennikarzy i badaczy, w tym medioznawców i komunikologów. Wiele aspektów relacji sportu z mediami stało się zatem przedmiotem badań naukowych, ale też tematem licznych esejów, felietonów czy analiz o komercyjnym przeznaczeniu. Niniejsze opracowanie jest próbą przedstawienia wybranych aspektów teoretycznych i praktycznych tejże relacji – z różnych perspektyw. (ze Wstępu)

TematykaPedagogika Oświata i szkolnictwo

WydawnictwoWydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy

Rok wydania2024

ISBN978-83-8018-677-4

233D0C7EEB

Specyficzne kody

ISBN
978-83-8018-677-4