Sposób zarządzania organizacjami publicznymi w ostatnich latach podlegał licznym modyfikacjom. Dynamiczna gospodarka, transformacja politycznogospodarcza, procesy globalizacji, wzorce europejskie, oczekiwania społeczne spowodowały, że zmienia się podejście kierowników do zarządzania zasobami ludzkimi. Aby wdrażać nowe, bardziej skuteczne rozwiązania, warto korzystać z doświadczeń podmiotów, które wypracowały standardy możliwe do zastosowania w przestrzeni biznesu i zadań publicznych. Głównym celem książki jest przedstawienie czynników warunkujących transfer dobrych praktyk z organizacji biznesowych do jednostek samorządu terytorialnego oraz zaprezentowanie organizacji publicznych, które z sukcesem wdrożyły dobre praktyki zarządzania zasobami ludzkimi, wzorując się na rozwiązaniach biznesowych. W publikacji opisano najciekawsze wdrożone rozwiązania w zakresie pozyskiwania, oceniania i rozwoju pracowników, ale również usprawnienia ich komunikacji wewnętrznej, społecznej odpowiedzialności urzędu czy budowania zaangażowania. Monografia jest dedykowana głównie menedżerom, osobom zajmującym się zarządzaniem zasobami ludzkimi w organizacjach publicznych i biznesowych, a także zainteresowanym rozwojem zawodowym w tym obszarze. Stanowi odpowiedź na oczekiwania pracowników organizacji publicznych, którzy podczas współpracy z autorką podkreślali, że istnieje konieczność wypracowania zasad współdziałania jednostek administracji publicznej z organizacjami biznesowymi w celu wymiany doświadczeń i tworzenia standardów realizacji funkcji personalnej.