• Nowy

Konceptualizacje przedmiotu badań pedagogiki

20,58 zł
Brutto

AutorzyKrzysztof Rubacha

ISBN978-83-8294-132-6

Rok wydania2022

Strony236

Językipolski

Nr produktu90080ABBEB

ZabezpieczenieDL-ebwm

Format

redeem

Kupując ten produkt możesz zebrać 20 punktów lojalnościowych . Twój koszyk będzie zawierał 20 punktów Punkty możesz wymienić na kod rabatowy 0,20 zł .


local_shippingOtrzymasz nawet w ciągu 15 sekund

Ilość

Jeśli na przedmiot pedagogiki spojrzymy z wewnętrznej perspektywy – perspektywy dyscypliny, to zaktywizujemy kilka problemów wymagających rozstrzygnięcia.Po pierwsze, historyczne zmiany, jakim podlegał przedmiot badań od chwili powstania pedagogiki akademickiej. Po drugie, pojawi się kwestia różnicowania metodologii badań pedagogicznych, szczególnie na poziomie metod zbierania i analizowania danych. Po trzecie, przywołamy różnicowanie się perspektyw teoretycznych, które nadają sens gromadzonym informacjom, czyli stanowią podstawę formułowanych interpretacji. I po czwarte, wkroczymy w obszar wewnętrznego różnicowania się przedmiotu badań pedagogiki w obrębie jej głównych subdyscyplin: pedagogiki ogólnej, teorii wychowania, dydaktyki, pedagogiki społecznej, itd.Tak zarysowane pole problemów związanych z konceptualizacją przedmiotu badań pedagogiki z wewnętrznej perspektywy, jest treścią analiz prowadzonych w prezentowanej książce. Stanowi ona raport z przebiegu II Ogólnopolskiego Seminarium Metodologii Pedagogiki, które zostało zorganizowane w Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu w 2007 roku.Publikacja zainteresuje pracowników naukowych, nauczycieli akademickich oraz studentów kierunku pedagogiki.

TematykaPedagogika Oświata i szkolnictwo

AutorzyKrzysztof Rubacha

WydawnictwoImpuls

Rok wydania2022

ISBN978-83-8294-132-6

90080ABBEB

Specyficzne kody

ISBN
978-83-8294-132-6