• Nowy

Edukacyjne przestrzenie sytuacji trudnych dzieci

37,90 zł
Brutto

AutorzyMałgorzata Cywińska

ISBN978-83-232-3437-1

Rok wydania2019

Strony372

Językipolski

Nr produktuAE296E95EB

ZabezpieczenieDL-ebwm

Format

redeem

Kupując ten produkt możesz zebrać 37 punktów lojalnościowych . Twój koszyk będzie zawierał 37 punktów Punkty możesz wymienić na kod rabatowy 0,37 zł .


local_shippingOtrzymasz nawet w ciągu 15 sekund

Ilość

Prezentowana publikacja wpisuje się w obszar zagadnień dotyczących trudności w nauce oraz niepowodzeń szkolnych, które na gruncie polskim stały się przedmiotem szczególnych analiz dopiero na początku lat sześćdziesiątych. Zawiera dwadzieścia tekstów o charakterze interdyscyplinarnym, dotyczących genezy edukacyjnych sytuacji trudnych dzieci, konsekwencji jakie z sobą niosą w wymiarze indywidualnym i społecznym, a także sposobów ich minimalizowania i przezwyciężania oraz konstruktywnego wykorzystania w celu osiągania przez uczniów sukcesu szkolnego i życiowego. Przeciwwagą dla niepowodzeń szkolnych, trudnych przestrzeni edukacyjnych dzieci jest edukacja wsparcia, chroniąca dziecko przed samotnością związaną ze złożonością obszarów sytuacji niepomyślnych, z którymi się ono zmaga, wychodząca naprzeciw „pedagogii szkolnego sukcesu” i wykorzystywania potencjału rozwojowego każdego ucznia. W zasygnalizowaną problematykę wpisują się poszczególne obszary edukacyjnych przestrzeni sytuacji trudnych dzieci rozpatrywane w niniejszej publikacji, odnoszące się do wymiaru kulturowego i cywilizacyjnego, uwarunkowań rodzinnych i szkolnych, wybranych obszarów nauczania, a także niepełnosprawności i rozwiązywania problemów społecznych. Interdyscyplinarny wymiar tekstów (pedagogiczny, psychologiczny, socjologiczny, terapeutyczny) ukazuje wieloaspektowość poruszanych, niezwykle istotnych wątków, ważących o edukacyjnych i biograficznych losach współczesnych dzieci.

TematykaPedagogika Oświata i szkolnictwo

AutorzyMałgorzata Cywińska

WydawnictwoUniwersytet im.Adama Mickiewicza w Poznaniu

Rok wydania2019

ISBN978-83-232-3437-1

AE296E95EB

Specyficzne kody

ISBN
978-83-232-3437-1