Po wstrząsającej bitwie o Icegaard Feniks i jej przyjaciele dołączają do Łowców zdesperowani, aby zjednoczyć zwaśnione klany, zanim ich wróg, Mistrz, zaatakuje Ember. Ich jedyną nadzieję na zwycięstwo skrywa Grota Światła i ukryta w niej legendarna broń… ale znajduje się ona na terytorium goblinów, w przerażającej mrocznej strefie podziemnych jaskiń. Podczas poszukiwania sposobu na uratowanie ich świata bohaterowie będą musieli stawić czoła nieznanym, nowym i śmiertelnie niebezpiecznym stworzeniom. Gdy zbliża się ostateczne, decydujące starcie, Feniks walczy zaciekle o bezpieczeństwo przyjaciół zdeterminowana, aby już nigdy nie stracić nikogo z bliskich jej sercu osób. Ale Mistrz jest okrutniejszy i potężniejszy, niż mogłaby przypuszczać nawet w najśmielszych snach, a gdy jej przeszłość i teraźniejszość ścierają się ze sobą, będzie musiała dokonać niewyobrażalnie trudnych wyborów i poświęcić wszystko, co jej drogie, aby go pokonać.