To pierwsza tak opracowana książka z zakresu wczesnej edukacji matematycznej. Zaprezentowane badania są rezultatem współpracy środowiska akademickiego i placówki oświatowej. Badania w działaniu Autorka skupiła wokół medium, jakim jest książka obrazkowa – ona bowiem stała się swoistym „terapeutą, regulatorem emocji i kontaktów społecznych, pośrednikiem i transmiterem wiedzy, jak też wyzwalaczem ekspresji twórczej”. Publikację rekomenduję zarówno nauczycielom praktykom o dużym stażu praktycznym, jak i młodym nauczycielom, studentom pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej poszukującym nowych skutecznych rozwiązań w edukacji małego dziecka. To doskonale napisana książka, którą czyta się lekko, gdyż materiał jest dobrze przemyślany i ułożony logicznie. Cennym jest również swoisty dialog, swoista narracja ułatwiająca odbiór tej książki. Gorąco polecam publikację wszystkim poszukującym. dr hab. Irena Polewczyk, prof. UŚ Uniwersytet Śląski